VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



29 juni 2008

Söndagssallad


Hej alla mina vänner!

Körde en ny variant på söndagssalladen idag. Tyckte själv att den blev bra oc den såg ju även trevlig ut. Om jag minns rätt så tog jag isbergssallad, tomat, gurka, röd paprika, gul paprika, fetaost, lite överbliven gorgonzola, en burk kräftstjärtar, lite valnötter, kokt ägg med Kalles randiga, fransk dressing och nygräddat bröd.
Märkte igår att avokadon var märkligt hård, så jag hackade en rödlök och satte i en liten med lite smör och så lade jag den hackade avokadon och en skvätt vin och salt och lite örter. Efter att ha kokat en stund så körde jag den i en mixer.
Borde ha fått dagens ranson av omega-3 i alla fall!

Inga kommentarer:

Andra sidor