VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



14 nov. 2010

Gryta på rapphöns, ostar och chokladtårta.


Hej alla mina vänner!

Vi fortsätter långhelgen. Testade mitt eget recept på rapphöna genom att tillreda en gryta på tre rapphöns. Frun tyckte det blev bättre än fasangrytan häromsistens - se recept. Jag som tillredde tyckte inte det var så stor skillnad. Skillnaden är snarare den att rapphöna är lite mindre = mer pyssel. Men man måste ju ta vad som kommer ;)
Så hade vi en rätt så trevlig ostbricka. Till den hade vi enn glas Saumur-Champigny. Ni kanske kommer ihåg att vi var dit häromveckan. Då passade vi ju på att köpa hem några flaskor.

Ostarna beskrivs med på min Ostblogg.


Jag har ju ett recept på Sachertårta, men denna gång var jag lat och for till boulangetiet för att köpa två bakelser. De var tyvärr slut, så jag måste köpa en liten tårta istället. Men Frun hade överseende.

1 kommentar:

Laalinlallauksia sa...

Oj vad du har fin blogg! :)

Andra sidor