VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



10 feb. 2011

Fönstershopping i Lissabon


Hej alla mina vänner!

Det nästsista inlägget från Lissabon visar bara lite vad man kan se när man vandrar omkring - utöver det jag redan visat.
På en av gatorna i den gamla stadsdelen Baixa kan man i gatan se ett telefonnummer inskrivet med deras typiska små gatstenar. Frun kallade den ostbitar :) Ohc om man sen se närmare i skyltfönstret så visar det sig att de säljer GAMMAL portvin. Priset är inte heller så snällt. Denna gång fick vi nöja oss med att titta i fönstret på de dammiga flaskorna.
Alltsom oftast kan man naturligtvi se skytar där de informerar om vilket mat de serverar. Som ni ser så är portugisiska INTE så lätt att förstå. Hittar ni NÅGOT som ni känner igen ? ;) (Bortsett från reklamen!)

Inga kommentarer:

Andra sidor