VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



5 feb. 2011

Grillat i Lissabon


Hej alla mina vänner!

Eftersom vi var några dagar i Lissabon, så fick vi ju naturligtvis några matminnen med därifrån. En kväll var vi ut och åt lite typisk mat vad vi förstår. Till förrätt blev det alltså en soppa. De har ofta soppor till förrätt eller även som huvudrätt till lunch. Alla är väldigt liknande dvs väldigt mustiga och goda. Denna gång blev det en grönsakssoppa.
Till huvudrätt valde jag ett grillspett. Serverades med olja och vinäger som tillbehör. Medger att jag nog saknade en regelrätt sås, men det kommer ju inte utan orsak från franskans sauce.
Efterrätten dvs bakelsen tog vi som vanligt på annat håll. De har mycket GOTT om caféer också i Lissabon!

Inga kommentarer:

Andra sidor