VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



6 feb. 2011

Lite fisk i Lissabon


Hej alla mina vänner!

Efter det första lite misslyckade försöket med fisk i Portugal, så har ju de andra förlöpt bra. Alltså vågade vi oss en kväll på en fiskrestaurang. I skyltfönstret frestade de med många fina skaldjur, bl.a. levande humrar. Naturligtvis var priset på dessa utanför våra budgetramar, men vi testade i alla fall något som de kallade traditionell grillad fisktallrik.
Där fanns guldbraxen, lax, sardiner, bläckfisk, jätteräkor och lite musslor. Det serverades med kokt broccoli och morötter och sedan fick man ta till olja och vinäger.
Än en gång saknade jag de franska såserna. Tänk vad enkelt och gott det hade varit med en majonnäs!
Men fisken var gott tillredd och vi lämnade bara bläckfisken. Den såg inte aptitlig ut och den första tuggan visade att den var så gott som smaklös. Tacka vet jag sniglar :)

Inga kommentarer:

Andra sidor