VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



8 juli 2008

Tisdagsefterrätt


Hej alla mina vänner!

Ibland hinner man inte vänta till fredagen när man vill ha en speciell efterrätt. Speciellt gäller det smultron. Man måste ta dem nästan i flykten!
När jag kom från joggingturen idag så såg jag lite nya fina bär och efter att ha lagat till dagens gädda så gick jag efter bären medan Frun tillredde och avsvalnade vårt ötrte.
För att sen göra det snabbt så blev det idag bara lite vaniljglass och sk plåtgrädde och lite strössel innan jag strödde ut de ganska färska bären.

Inga kommentarer:

Andra sidor