VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



20 sep. 2008

Livstecken



Hej alla mina vänner ink Frun!

Är gräsänklig och tänkte bara visa med ett livstecken att jag klarar mig. Jag har följt alla (?) förmaningar och matat katten och låtit bli att vattna kaktusarna. Eller var det tvärtom jag skulle göra?! Nå. Tystare är det så här i alla fall.
Disken är naturligtvis fixad - åtminstone nästan.
I sjön hittade jag abborre. I skogen hittade jag svamp. I landet fanns lite potatis, som jag rev och blandade i ett ägg och lite persilja. Blev riktigt gott om jag får säga det själv!
En liten sallad kostade jag även på mig, som synes, men stolen mittemot är tom. Snyft!

Inga kommentarer:

Andra sidor