VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



28 nov. 2008

En höstsallad



Hej alla mina vänner!

Ibland lägger jag ner en del tid på matlagning. Ibland väldigt lite. I matbloggen så här långt, så har det mest blivit helgmat och den tar normalt lite längre tid. I veckorna går det snabbare även om det ju kan vara liknande mat. Exempelvis så går det ju snabbt att värma upp en fårgryta från frysen, som kanske får sättskap av tagliateller och en sallad.
I veckan blev det snabbmat. Grillad kyckling och sallad. Tog väl fyra minuter att "göra".
Blev nåt jag brukar kalla höstsallad. Eftersom tomaterna börjar vara dyra så får de fortsätta att pryda butikshyllorna och då börjar jag istället med att hacka gul och röd paprika. Så tar jag en bit av en squash, som jag skalar och hackar. Så skalar jag några valnötter. Skär några skivor av isbergssalladen och tar till sist en näve russin. Köpte nämligen ett stort paket till glöggen.
Sen är det bara att slå över två msk av den hemgjorda dresingen. (Se receptsamlingen).
Till detta blev det ojäst saft.
Poulet grillée(no Bresse) avec sallad automne, no vin, jeudi...

Inga kommentarer:

Andra sidor