VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



17 dec. 2010

Starten i Portugal


Hej alla mina vänner!

Det blev den 13:e även här även om vi inte såg till någon lucia. På kvällen åt vi något som påminde om pepparkakor, som vi hade köpt på matmässan i Roche-Posay för ett tag sedan.
Till ostbricka blev det en väldigt internationell variant med lettisk, fransk, spansk och den första portugisiska. Mer om detta på min ostblogg.
Till efterrätt hade Frun sett ut en kaka, som de nu säljer i affärerna och som av namnet att döma har något med de tre vice männen att göra. En lokal jultårta helt enkelt. Bulladeg med lite extra ägg antagligen och sen mandel, nötter, torkade frukter. Intressant, även om det inte riktigt var i min smak.

Inga kommentarer:

Andra sidor