VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



8 nov. 2011

Blandade godsaker



Hej alla mina vänner!

Ibland eller snarare som regel, så har vi tur med inköpen här, så jag tänkte visa lite vad man kan få om man är på rätt plats vid rätt tidpunkt.
Om man går och handlar på måndag i vår lokalaffär, så har de ofta tårtor med några dagar kvar till bäst före. Priset brukar ligga kring 4€ och då ÄR det svårt att passera utan att ta nån med. Eller vad tycks om dessa två?
Som ett resultat av våra utflykter så finns nu naturligtvis både en DOM Benedictinelikör och en calvados på pokalhyllan.
Häromsistens var vi lite sent ute på den lokala marknaden. Vi frågade vad de svarta trumpetsvamparna kostade och damen sade 3€. Så vi tog den lådan!
Denna vecka är det viltveckor i vår lokalaffär. Tur att man läst lite köksfranska så att man enkelt kan läsa att man kan få hjort, vildsvin och rådjur under 15€/kg. Rapphöns 2,95/st, hare 5,90/st, fasan 5,50/st, vaktel 10€/kg, gräsand 5,90/st, och lite annat. Inte så illa utbud. Om man dessutom betänker att vi i broschyren som kom dagen efter kunde se att de även skulle få kängerukött!
Såhär såg det då ut i disken i alla fall:

Inga kommentarer:

Andra sidor