VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



6 maj 2010

Restaurangen på Château de Chenonceau


Hej alla mina vänner!

Senaste vecka besökte vi Château de Chenonceau och passade naturligtvis på att besöka deras resaturang, som ligger i det gamla orangeriet. Lite dolt för de flesta misstänker jag och dåligt skyltat minst sagt. Jag hittade det i tiden via deras hemsida, men IRL ser man ju inget.



Hur som helst så är det en av de mest prisvärda restauranger vi besökt i Frankrike.
Den lokala enklaste menyn kostar 23 € och för det får man tre rätter som man får välja bland olika alternatid och en "obligatorisk" ostbricka med varm foliedegsinbakad getost med en generös sallad. Det som äve kännetecknas rätterna är att de alltid är så vackert upplagda. denna gång t. o.m. blommor på tallriken.

Ibland kommer bilderna på sne, och jag lyckas aldrig få dem svängda :(

Inga kommentarer:

Andra sidor