VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



19 jan. 2011

Lite smått.



Hej alla mina vänner!

I helgen hade vi vänner på besök i Portugal. Då blev det att "laga" eller snarare tillreda en tallrik med kallrökt norsk lax. Slutresultatet såg ganska trevligt ut och avnjöts med ett glas medsläpad Chablis.
Till huvudrätt blev det grisinnefilé, kryddad med vitlök, roquefort, tawnyport, fyra kryddor och crème fraîse. Serverades med tagliateller och ett glas röd Tejo.
Osttallriken bestod av två portugisiska och två franska ostar och till detta serverades ett glas Rioja, som kompromiss.
Efterrätterna är lätta att göra dvs att skära i fyra delar så att alla kan smaka på allt;)

Inga kommentarer:

Andra sidor