VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



21 jan. 2010

Sista finalen!




Hej alla mina vänner!

Nu börjar helgerna verkligen vara slut! I helgen blev verkligen inget nytt utan bara gammal skåpmat. Sista sillen, sista mörka brödet, sista foie grasen, som jag valde att göra som en del i Biff Wellington ver 2.0. Satte en liten tunn skiva Cantal högst upp innan jag lindade in det i Bayonne-skinkan (se recept några inlägg bakåt). Blev nog ännu bättre. Blev kanske även lite mer ugnsgräddad. Kanske lite smördegsinbakning i vår när flickorna kommer? Har ju bra leverantör!
Nåja, ostbrickan blev kanske lite av tuffare sorten eftersom jag ju visste att vinet var tufft. Efterrätten var lättlagad denna gång. Men det är ju viktigt att komma ihåg att ta ut dem ur kylen i tid!



Inga kommentarer:

Andra sidor