VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



28 jan. 2010

Brasseribesök



Hej alla mina vänner!

Som ni sett så springer vi ju inte på restaurang titt som tätt. Som vi brukar säga av budgettekniska skäl - och att min hobby är just matlagning. Det känns inte ens i Frankrike speciellt prisvärt.



Men idag gorde vi ett undantag. Hade varit och besökt en klosterkyrka (se reseblogg) och handlat i en supermarche och blev lite sugna och de råkade ha en liten enkel bistro, så vi "smet" in.



Först blev det ett salladsbord. Majonnäs, sniglar och lite annat smått och gott. Sen fick vi gris i kurrysås. Inte hade man strött mycket curry precis, men köttet var mycket mört och gott. Som avslutning blev det en liten rabarberpaj. 11 pengar ville de ha. I marchen kostade grisen 1,60/kg om man köpte en halv :)
Bordeservering utom salladen, som vi måste gå och hämta själva. Omväxling i vardagen i alla fall. Till kvällen köpte vi hem en bit svärdfisk, som omväxling.

Inga kommentarer:

Andra sidor