VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



24 apr. 2010

Sommarmat



Hej alla mina vänner!

Idag blev förrätten ett litet test inför vännerna som kommer på besök från (kalla) Norden. Det får de se sen. Och så blev det nötfilé med Pommes Dauphine och lite aspsoppstuvning med björnbäsgelé. Ett glas Graves 2003 passade bra.


Den lilla ostbrickan innehöll, Roquefort, Nötost, en Tomme och en Getost från trakten. Tydligen var jag och lilla hunden i bakgrunden :) Och det finns mer ost till i morgon. Jag lovar!



Idag kunde vi sitta ute än en gång hela middagen och jag satt t o m i shorts. På dagen hade vi +26.

Inga kommentarer:

Andra sidor