VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



7 mars 2009

Resedrömmar.




Hej alla mina vänner!
Som jag skrivit så kommer jag under vår vistelse i Beaujolais att skriva om matupplevelser. Men inte bara restaurangbesök och picnicar utan självklart även hemmamat.

Vi hade ju lite svårt att hitta någon bra fiskdisk senast, men när vi hittade så upptäckte vi deras jätteräkor, som genast blev Fruns favoriter. Vi hoppas på ett återseeende!

Längst ner på sidan syns föresten en annan av Fruns favoriter: Kronärtskocksbottnar med vaktelägg. De är nog lite småsöta!

Jag å andra sidan är lite svag för ostronen. Det är något som Frun inte gillar, men hon kan ju sitta och pilla med sina räkor så klarar vi ju husfriden. Det är ju ändå rätt lätt att samsas om vinet. En mousserande går ju alltid hem.
Vi har ju även planerat att fara till Bour-en-Bresse och köpa hem en bressekyckling för att sedan tillreda den enligt ett recept, som jag redan har bestämt mig för.
Det är bara vinet som är ett frågetecken. Jag lutar lite åt ett vittvin, men man får väl fråga vad handlaren rekommenderar.



Inga kommentarer:

Andra sidor