VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



20 feb. 2010

Saffransmarknad




Hej alla mina vänner!

Idag bar det av till en saffransmarknad i grannbyn. Hade ingen aning om hur stor den var. Ibland har ju marknaderna visat sig vara väldigt små - ex då det snöade. Men denna var stor och dessutom inomhus. Det var varmt.
De sålde naturligtvis saffran för 10€ / halvt gram, vilket vi inte köpte. Däremot ville vi testa några små burkar med citron resp äppel och saffran. Ska vara bra till fisksåser.




Naturligtvis fanns det även ostar, porslin, choklad, tuppar mm. Både ätbart och prydnader.
Vi kunde även avsmaka saffranlikör, som även såldes i väldigt små flaskor...
På väg hem passerade vi även en normal lördagsmarknad där jag köpte några morötter till vildsvinsgrytan, som ju är på gång. Bönderna var ute på åkrarna med sina plogar. Har förstått att man hemma ännu kör med dem på vägarna.


Idag tänkte jag ta årets första cider i bersån, dvs nu. Hej då!


Inga kommentarer:

Andra sidor