VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



16 okt. 2010

Min nya ostblogg.


Hej alla mina vänner!

Eftersom min favoritostblogg har tagit en paus pga flytt från Frankrike, så har jag beslutat att börja en egen ostblogg, där jag kommer att publicera lite text och bilder om olika ostar och sånt som hör ihop med ost. Fortsätter nog att skriva om ostar även här som en naturlig del av måltiden, men fördjupningen blir på min ostblogg. Då behöver jag ju inte heller upprepa mig alltför mycket.
Jag har ju även fåglar som min hobby, så jag jämför det lite med att bånga fåglar dvs se så många som möjligt och samtidigt lära sig lite om dem, så man lättare känner igen dem nästa gång. Om det funnits blogg när jag började med viner, så hade jag antagligen gjort sammalunda där, men nu får de nog bara hänga med på sitt hörn i min mat, vin och ostblogg.
Välkomna till min ostblogg! Den finns ju i fortsättningen även som länk till vänster under rubriken "mina bloggar".

Inga kommentarer:

Andra sidor