VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



9 okt. 2010

Restaurangen på Château de Chenonceau

Hej alla mina vänner!

I veckan blev det igen dags att besöka vår favorit restaurang på slottet i Chenonceau. Det var femte gången vi besökte slottet och restaurangen. Anser fortfarande att det är en av de mest prisvärda restauranger vi besökt i Frankrike och kommer gärna att besöka den igen. Inte bara det att maten är god. Den är även mycket vacker och även restaurangen är väldigt vacker och serveringen oklanderlig.


Jag råkade sitta och vänta på mitt sällskap när jag såg hur en servitris i dörröppningen dirigerade en annan att flytta stolarna och glasen så att alla stod perfekt i rad. Och så här såg det ut innan vi gick in.

Jag valde en marinerad lax, som var kryddad med dill till förrätt.
Huvudrätten blev gös med nässelsås.

Och så kom den obligatoriska inbakta getosten.

Som efterrätt blev det kockens egen skapelse.

Inga kommentarer:

Andra sidor