VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



22 okt. 2010

På restaurang i Tours

Hej alla mina vänner!

I veckan var vi med bilen på service till Tours och passade även på att gå på en enkel restaurang i närheten av katedral St-Gatien. De hade två alternativ: huvudrätt för 8,50 och trerätter för 9,50. Vi kunde inte låta bli att testa menyn!
Till förrätt blev det en lantsallad.


Huvudrätten blev digristryta med både ris och frtiterad potatis. De hade ketchup, senap och majonnäs att lägga på. Köttet var väldigt mört. Borde själv få tag på nån bit nån gång.

Som efterrätt hade det två alternativ: ostbricka och äppeltårta. Vi har lärt oss att man kan ta båda. Jag den ena och Frun den andra. Så vi fick börja med fyra (tre?) olika ostar. Det var antagligen två skivor emmenthal, en getost och bleau de Causses gissningsvis.

Äppeltårtan var varm och rykande när den kom in. Vi var nöjda och oterkommer antagligen.

Inga kommentarer:

Andra sidor