VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



25 dec. 2010

Köttbutiker eller Talho i Portugal.



Hej alla mina vänner!

Har ju varit lite orolig för julen med tanke på att vi "upptäckte" kapunen ifjol och den ville vi inte vara utan. Men som tur var så hittade jag en liten kötthandlare i närheten där jag kunde hitta / beställa en rejäl kapun på 3,2 kg. Kapun är alltså en rejäl tupp. I Frankrike minst 180 dagar. Dvs de kläcks ungefär vid midsommar.
Det lite speciella med denna Talho är att hans skyltfönster egentligen är en kyl där djuren hänger. Han har alltså placerat en kyl med fönster vid fönstret. Kan se lite makabert ut, men här är man nog van med att kött är kött och inte en påse malet.

Inga kommentarer:

Andra sidor