VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



15 dec. 2010

En kväll i Santiago de Compostela


Hej alla mina vänner!

Efter att vi besökt katedralen i Santiago de Compostela så var det dags att söka upp ett litet vattenhål. Vi hittad en liten och TOM restaurang, men efterson den låg så bra till för oss så valde vi ändå att gå in.
De hade lämpligt nog en pilgrimsmeny, som vi båda valde. Själv valde jag till förrätt en galicisk paj, dvs nåt som innehöll fisk, som smakade som tonfisk. Notera Galiciens karta under tallriken :)
Till huvudrätt blev det grillat griskött. Mört och fint. Huset hade valt vinet. Ett enkelt men ändå gott rött bin från trakten. Vi tyckte det hela var väldigt prisvärt eftersom menyn INKLUSIVE vin kostade 12€ per näsa. Så för 24 € fick vi vin + två måltider. Jämfört med priset hemma så kan man säga att vi fick vinet billigt och maten på köpet.

Inga kommentarer:

Andra sidor