VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



9 dec. 2010

En internationell avslutning på måltiden



Hej alla mina vänner!

Beklagar att det blivit en ofrivillig paus i bloggen pga lite resor.
I veckan avslutade vi måltiden (en uppvärmd burgundisk gryta) med en ovanligt internationell ostbricka. Vinet vi valde var från Douro i Portugal. Hittade den häromveckan på Supermarche. Det är inte ofta man ser ett vin från andra länder här, nämligen.
Sedan hade jag lagt upp en hårdost från Lettland, Minhauzena. Den gick åt som smör i solskenet. Trots att den hade sällskap av en italiensk Gorgonzola och en fransk Brie de Meaux och Fruns normala favorit; en nötost. Är inte helt säker, men tror den kommer från Belgien.

Inga kommentarer:

Andra sidor