VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



2 apr. 2009

Pic-nic en auto



29.3 Hej Alla mina vänner!

Vi hade planerat vårt första slottsbesök denna söndag. Och hade därför inhandlat paté en croute, tror jag det heter när de bakar in en terrine, på marknaden i den gamla clunsienserstaden Paray- Pic-nic en auto
le-Monial på fredagen, när vi besökte den största av de bevarade kyrkorna från den berömda klosterorden, som ju även Arn kom i kontakt med under sin tid på klostret i Östergötland.
Plockade även lite broschyrer från turistbyrån och väl hemma så kunde jag notera att slottet öppnar den 1 april i år. Enligt den info jag laddade ner i november skulle de öppna i mitten av mars. Det är väl finanskrisen som börjar spöka här för oss.
Men planerad pic-nic blir pic-nic. Så efter att ytterligare köpt en jordgubbspaj från boulangeriet trappan bredvid, lagat en sallad och en osttallrik, så for vi iväg på ”hemlig” pic-nic. Jag hade valt utifrån den vackraste platsen jag joggat förbi. Den ligger ca 7 km från Sunny, efter en uppförsbacke, en nerförbacke och ca 4 km uppför. Med bil går det lättare och utsikten är det inget att klaga på.
Tyvärr var det bara +12 och dessutom lite blåsigt, så vi valde att parkera bilen bredvid ett stup och höll pique-nique en auto.

Inga kommentarer:

Andra sidor