VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



5 juni 2011

Gäster till bords

Hej alla mina vänner!

Ännu lite sk gammal skåpmat. Så småningom kommer jag nog till bilder från den kalla Nord.
Vi skulle ha gäster och då for jag in till byn för att handla: Vaktelägg, en rejäl pain, sparris och några bakelser. Ägget ligger bara som måttstock.


Ibland svängs bilderna... men hur som helst så var detta förrätten eller kanske aperitiven. vaktelägg med räkor, chaurse-ost och kapris. Lättätet.

Andra gången blev sparris-, räk-, torkad skink- och champinjongratängen bättre. Måste minnas att tillreda den nångång igen. Underbart vårlig.

Den gillar att svänga bilder idag! Nå, på den övre tallriken ligger Camembert, Stilton och Maroilles. På den nedre Chaurse, Chabichou du Poitou och troligen Abondance. Hårdostarna är väldigt svåra att se skillnad på.

Inga kommentarer:

Andra sidor