VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



7 juni 2011

Högsommar i Loire

Hej alla mina vänner!

Som ni ser så har jag fler bilder från Loiredalen ännu! Sparrisen var ju som bäst när vi for. Priset låg på 3,95/kg. Och många köpte fler kilon... Så hade jag hittat en gammal Chablis Premier Cru, som vi inte vågade lagra mer;)
Bakelserna är som små konstverk och är ofta precis lika goda som vackra.


Och i motsats till nu, så var det nattsvart på natten. Ljuset kommer från en vägglampa.

Inga kommentarer:

Andra sidor