VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



26 mars 2010

Majestic i Porto


Hej alla mina vänner!


Några minne ännu från Porto. På turistbyrån råkade vi se en intressant bild från en restaurang, så vi måste ju fråga var den låg. Nå det var ju egentligen ett café, men de serverade även mat. Så en kväll gick vi dit och åt huvudrätten. Caféet är från början av 1900-talet och i sk belle epoque-stil. Åtminstone heter det så i Frankrike. Även i Bryssel hittade vi för många år sedan den intressanta restaurang Metropol. Rekommenderar båda platserna!

Frun valde en rejäl och god Cesarsallar, medan jag valde en lite köttigare rätt. Till detta tog vi en Douro 2007. Under 10€ på bordet och fylligt och gott.

Även maten var bra, men vi valde att gå från ställe till ställe för att kunna uppleva så mycket som möjligt på den korta tid vi hade.


Inga kommentarer:

Andra sidor