VÄLKOMMEN till min matblogg / receptsamling

Mat & vin är mina största hobbies. Skriver med recepten "inbakade", så att jag kan hitta mina favoritrecept här.
Just nu har jag en paus i bloggandet.
Bloggen har tillkommit både under våra vistelser i Frankrike (Loiredalen, Bourgogne, Normandie) och Portugal, liksom från vår faluröda skeppargård med en friggebod 10 meter från stranden.



6 mars 2010

Saffran-creme-fraise med räkor


Hej alla mina vänner!


Vi experimenterade vidare med saffranen. Lade tre tsk i tre msk creme fraise och tog dem med lite räkor, vitt bröd och en sallad med lite vaktelägg. Räkorna var som synes inte av minsta modell.
Till detta testade vi en Crémant d'Alsace, som vi lyckts få på special-special i veckan för drugt 3,50. Den var välkänd från för och ansågs därför vara ett säkert köp. Ikväll blir det en varsin liten vaktel till huvudrätt. Även det brukar vara ett säker val.

Inga kommentarer:

Andra sidor